Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Muž jako učitel na prvním stupni základní školy
Kašparová, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem této práce je muž jako učitel na prvním stupni základní školy. Předkládaná práce si klade za cíl zjistit, jaká je role muže jako učitele v prostředí prvního stupně základní školy a co tato role obnáší. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je popsána učitelská profese z hlediska vývoje profesní dráhy učitele, profesní identity a osobnosti učitele. Zabývá se vztahem mezi učitelem a žákem, dále také genderovou problematikou ve školním prostředí. Těžištěm teoretické části je prezentace zahraničních výzkumných prací týkající se mužů učitelů. Empirická část je koncipována jako případová studie učitele prvního stupně jedné z pražských základních škol. Jsou zde využity metody rozhovoru s učiteli, dotazníky od rodičů žáků a dlouhodobé zúčastněné pozorování třídy. Výsledky případové studie jsou dále rozšířeny o vyjádření osmi mužů učitelů z různých základních škol v Praze. Výzkum ukázal, že specifikem mužské učitelské role je "učitel jako kamarád". Příčinou tohoto specifika se jeví liberálnější pojetí výuky. Role učitele pak obnáší určitá dilemata v přístupu a chování vůči žákům, jejich rodičům a společnosti. Klíčová slova Učitel, muž, žák, model role, první stupeň základní školy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.